Ontimig

Alla inlägg den 24 november 2011

Av ontimig - 24 november 2011 21:28

Så sant

"Ingen säger åt en Vasaloppsåkare att hoppa över blåbärssoppan och strunta i att vila, men nästan varje dag får vi med bråkiga hjärnor, det som bland annat kallas ADHD, autism, Aspergers, ADD, Tourettes eller DAMP, höra att vi borde skärpa oss. Vi får veta att vi kan bara vi vill och att det inte är dags för rast förrän om en kvart, fastän kroppen har sagt stopp och huvudet snurrar."
 
 

Av ontimig - 24 november 2011 15:15

ÄR samma som på min gamla blogg vill ni ha det så är det bara att fråga :)

Av ontimig - 24 november 2011 13:58

Jag har ingenting vettigt att blogga om (eller att göra) så jag gör en lista istället.



1. vad heter du?
hemligt :)
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja?  jag gillar mitt förnamn men skulle vilja heta isralsson i efternamn, efter min mormor och morfar
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Elias, om jag varit en pojke
4. vilket stjärntecken är du? tvilling
5. vilken årgång är du? 91a
6. vart bor du? västerbotten
7. bott utomlands? Nää
8. flyttat antal gånger? 6 gånger
9. vart skulle du vilja bo?  i en två eller tre typdär vi bor nu
10. vilken skolklass? ingen
11. vad vill du bli när du blir äldre? Psykolog..eller förskole lärare

UTSEENDE
1. hur lång är du? 171 cm
2. hur mycket väger du? hemligt
3. hårfärg och frisyr? svart långt hår, har de mest uppsatt
4. ögonfärg? blå
5. mest nöjd med? mina ögon
6. minst nöjd med? eh...lite olika
7. skostorlek? 37
8. glasögon? nej
9. har du några piercingar/tatueringar? Nej allt har läkt igen..

FAVORITER
1. filmer? svårt men moulin rouge och it´s a kind of funny story är väldigt bra
2. låtar? allt av adele och Iris the goo goo dolls
3. årstider? våren och sommaren
4. mat/dryck? vatten och min egen gjorde lasagne
5. djur? häst och hund!
6. färg? Ingen spec
7. parfym använder inte
8. tv-program? desperate housewives
9. ämne i skolan? hm.. när jag gick i skolan var det nog pedl (pedagogisk ledarskap)  eller pss (psyko socialt arbete)
10. sysselsättning? eh...just nu är jag mest hemma med mina hundar, eller är på sjukhuset..

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? En svart kappa, en kappa med blåa och gråa ränder och en svart "vanlig" jacka
2. vad använder du just nu för skor? converse och crocs
3. favoritfärg på kläder? ingen spec
4. favoritmaterial på kläder? spelar ingen som helst roll
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Jag vill ha den fina blåa klänningen från asos
6. favoritaffärer? Tradera ;)
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Typ 100?
8. favoritmärke? Meen åh orka
9. vad har du för byxstorlek? använder bara mjukisbyxor annars är det kjolar som gäller
10. vad har du för tröjstorlek? 34-36


DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? mitt i emllan
2. vilken färg på tapeterna? typ kaffe med mjölk
3. vilka färger går rummet i i övrigt?  Vitt
4. favoritmöbel i rummet och varför? min säng och soffan, för att jag tillbringar väldigt mycke tid där..
5. vad vill du ändra där inne? Jag vill ha en störrelägenhet så allt..
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? ja
b) video/dvd? ja
c) dator? ja
d) stereo? nej
e) telefon? mobil ja
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? ett annat hus och träd
8. vad gör du oftast i ditt rum? gör typ allt här :P
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Min sambo och ibland våra hundar
10. favoritpryl i rummet? tvn (A)


BLANDAT
1. vad heter din morfar? kurt, men han är död
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? hundgodis
b) skolväska just nu? har ingen sån XD
c) handväska eller liknande just nu? mediciner, börs (eller plånbok som man säger söderut) och ett linne.
3. vad är du beroende av? min meds, min kille och mina hundar
4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lypsyl använder du? ingen :P
6. vad tror du på? någonting större ä oss
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? kristendomen.
8. vad köpte du senast? mjölk fast om man ska någonting större såå min hund
9. har du nåt husdjur? Jja två hundar,kiwi och mio
10. vad bor du i? i en lägenhet

GREJER
plånbok: röd
tandborste: rosa
smycken: använder aldrig
solglasögon: bruna stora
underkläder: spets
nagellack: min turkosa från H&M

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en 20 årig tjej som bloggar om att leva med en depression, ADD och kroniskvärk.

Vill man ha lösenordet till mina låsta inlägg äre bara lämna en kommentar och mail, eller maila mig :) Mail ontimig@hotmail.se

Addsettings

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Vardagen

Sjukdom

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards